Selasa, 15 Juli 2014

Personal Pronoun | 人称代名詞


In Indonesian language, yeah, there are so many personal pronouns in the informal style! it might confuse the foreigner to learn about them
インドネシア語で、あの沢山の人称代名詞はあります!多分外国人はこの学びを混乱させる!
First, let's learn the formal ones
先ず、正式なものを学びましょう!

I (私)= Saya
You(あなた)= Kamu
We(私たち)= Kami
They (彼ら) =Mereka
He/She(彼と彼女)= Dia

Next, let's learn the informal ones
次は、非公式なものを学びましょう!

Betawi Style
ベタウィスタイル
I (私)= Gue, Aye, Ane
You(あなた)= Lu, Ente, Situ
We(私たち)= Kite
He/She(彼と彼女)= Die

Jawa Style
ジャワスタイル

You(あなた)= Panjenengan, Kowe


Madura Style
マドゥラスタイル

I (私)= Engkok/Sengkok
You(あなた)= Sampeyan,beeng


Sometimes, informal personal pronouns are used in the conversation, even if it's using Indonesian Language
時々、非公式な人称代名詞は会話で使ってます、インドネシア語なのに!

Well, i think that's enough for this post, in the next post we will learn about basic grammar, bye ^^
じゃあ今日は十分だと思います!次のポストで我々は基本的な文法を学びます,バイバイ!


0 komentar:

Posting Komentar

Diberdayakan oleh Blogger.